Ułatwienia w kształceniu dla
osób z niepełnosprawnościami
Władze Uczelni czynią wszelkie starania, żeby w jak największym stopniu ułatwić kandydatom oraz studentom z niepełnosprawnościami dostęp do wiedzy. Oczywiście nie chodzi tylko o wymiar architektoniczny. Stawiamy przed sobą wiele celów i zadań, które zmierzają do likwidacji wszelkich barier utrudniających studiowanie. Dążymy do zapewnienia równego dostępu do wykształcenia studentom z niepełnosprawnościami.
Rektor Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych powołał Pełnomocnika ds. Osób z Niepełnosprawnościami. Zakres zadań obejmuje podejmowanie działań zmierzających do:
Do korzystania z pomocy Pełnomocnika ds. Osób z Niepełnosprawnością uprawnione są następujące osoby ze społeczności studenckiej: osoby z niepełnosprawnością, osoby przewlekle chore lub niezdolne do pełnego uczestnictwa w zajęciach w trybie standardowym, ale nieposiadające orzeczonego stopnia niesprawności, osoby, których niezdolność do pełnego uczestnictwa w zajęciach spowodowana jest nagłą chorobą lub utratą sprawności z powodu wypadku, gdzie charakter tej niezdolności jest czasowy.
Student zgłaszający się do Pełnomocnika ds. Osób z Niepełnosprawnościami Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych jest zobowiązany do wyrażenia pisemnie swoich potrzeb.
Budynek Uczelni został zaprojektowany tak, aby osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich miały komfort poruszania się po terenie całej Uczelni:
Parkingi położone na posesji przy ul. Lotniczej połączone są drogami wewnętrznymi i płaskimi chodnikami umożliwiającymi swobodne dojście i dojazd wózkiem inwalidzkim do budynku dydaktyczno-administracyjnego, dydaktycznego i Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej. Na parkingach wyznaczono odpowiednie stanowiska do parkowania samochodów użytkowanych przez osoby z niepełnosprawnościami. Stanowiska te oznaczone są normowymi znakami pionowymi i poziomymi. Do pokonania różnicy poziomów 12 cm z parkingu na chodnik służy pochylnia.
Na przełomie lat Uczelnia (uwzględniając potrzeby w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych studentom będącym osobami z niepełnosprawnościami) podjęła szereg działań pozwalających na stworzenie warunków do poprawy zewnętrznej infrastruktury komunikacyjnej, poprawy warunków audiowizualnych oraz przeprowadzenia ćwiczeń w zwiększonym wymiarze czasu.