Zaproszenie na konferencję „14-latek w szkole: diagnoza i rozwój kompetencji”
Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych, we współpracy z Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, zaprasza na konferencję pt. „14-latek w szkole: diagnoza i rozwój kompetencji”, która odbędzie się 6 marca 2025 roku w murach naszej uczelni.
Udział w konferencji jest bezpłatny, a zgłoszenia przyjmowane są do 26 lutego 2025 roku.
Tematyka konferencji
Podczas wydarzenia skupimy się na diagnozie zdolności uczniów, problematyce uczenia się, doradztwie zawodowym oraz adaptacji młodzieży do nowego środowiska społeczno-edukacyjnego. Będzie to również okazja do zapoznania się z aktualnym obrazem pokolenia Alfa, opartym na wynikach przeprowadzonych badań empirycznych. W programie przewidziano wystąpienia znamienitych gości, m.in. dr Edyty Charzyńskiej, prof. UŚ oraz Marty Koch-Kozioł z Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie.
Badania patronowane przez naszą uczelnię
Ważnym elementem konferencji będzie prezentacja wyników badań normalizacyjnych, przeprowadzonych pod patronatem naszej uczelni. Badania te objęły dwa kwestionariusze przeznaczone do diagnozy młodzieży: Kwestionariusz Osobowości i Myślenia Twórczego (wersja dla gimnazjum) oraz Skala Zdolności Specjalnych (również w wersji dla gimnazjum). Autorami tych narzędzi są dr prof. UŚ Edyta Charzyńska (prelegentka konferencji) oraz prof. dr hab. Ewa Wysocka.
Badania zostały przeprowadzone w ramach działalności Koła Naukowego Kierunku Psychologia „Ryba psuje się od głowy”. Konsultację merytoryczną zapewniła dr Anna Skuzińska, a za koordynację projektu w województwach warmińsko-mazurskim i pomorskim odpowiadała dr Magdalena Gliniecka-Rękawik. W województwie wielkopolskim badania nadzorowała dr Elżbieta Szutowicz-Rozwadowska.
Zakres i efekty badań
Badania grupowe przeprowadzono w klasach ósmych ponad 40 szkół podstawowych w trzech województwach: warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i pomorskim. W okresie od listopada 2023 roku do czerwca 2024 roku w testach uczestniczyło ponad 1000 uczniów. W realizacji badań brali udział psychologowie szkolni, doradcy zawodowi, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, a także studenci i wykładowcy kierunku Psychologia naszej uczelni.
Wyniki badań dostarczyły wielu istotnych informacji na temat współczesnych uczniów klas ósmych. O szczegółach dowiedzą się Państwo już 6 marca 2025 roku, podczas naszej konferencji.
Serdecznie zapraszamy!
Konferencja „14-latek w szkole: diagnoza i rozwój kompetencji” to niepowtarzalna okazja do wymiany wiedzy, doświadczeń i refleksji nad wyzwaniami współczesnej edukacji. Już dziś zachęcamy do rejestracji i uczestnictwa w tym wydarzeniu.