blank

Zaproszenie na konferencję „14-latek w szkole: diagnoza i rozwój kompetencji”

Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych, we współpracy z Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, zaprasza na konferencję pt. „14-latek w szkole: diagnoza i rozwój kompetencji”, która odbędzie się 6 marca 2025 roku w murach naszej uczelni.

Udział w konferencji jest bezpłatny, a zgłoszenia przyjmowane są do 26 lutego 2025 roku.

Formularz zgłoszeniowy

Tematyka konferencji

Podczas wydarzenia skupimy się na diagnozie zdolności uczniów, problematyce uczenia się, doradztwie zawodowym oraz adaptacji młodzieży do nowego środowiska społeczno-edukacyjnego. Będzie to również okazja do zapoznania się z aktualnym obrazem pokolenia Alfa, opartym na wynikach przeprowadzonych badań empirycznych. W programie przewidziano wystąpienia znamienitych gości, m.in. dr Edyty Charzyńskiej, prof. UŚ oraz Marty Koch-Kozioł z Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Badania patronowane przez naszą uczelnię

Ważnym elementem konferencji będzie prezentacja wyników badań normalizacyjnych, przeprowadzonych pod patronatem naszej uczelni. Badania te objęły dwa kwestionariusze przeznaczone do diagnozy młodzieży: Kwestionariusz Osobowości i Myślenia Twórczego (wersja dla gimnazjum) oraz  Skala Zdolności Specjalnych (również w wersji dla gimnazjum). Autorami tych narzędzi są dr prof. UŚ Edyta Charzyńska (prelegentka konferencji) oraz prof. dr hab. Ewa Wysocka.

Badania zostały przeprowadzone w ramach działalności Koła Naukowego Kierunku Psychologia „Ryba psuje się od głowy”. Konsultację merytoryczną zapewniła dr Anna Skuzińska, a za koordynację projektu w województwach warmińsko-mazurskim i pomorskim odpowiadała dr Magdalena Gliniecka-Rękawik. W województwie wielkopolskim badania nadzorowała dr Elżbieta Szutowicz-Rozwadowska.

Zakres i efekty badań

Badania grupowe przeprowadzono w klasach ósmych ponad 40 szkół podstawowych w trzech województwach: warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i pomorskim. W okresie od listopada 2023 roku do czerwca 2024 roku w testach uczestniczyło ponad 1000 uczniów. W realizacji badań brali udział psychologowie szkolni, doradcy zawodowi, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, a także studenci i wykładowcy kierunku Psychologia naszej uczelni.

Wyniki badań dostarczyły wielu istotnych informacji na temat współczesnych uczniów klas ósmych. O szczegółach dowiedzą się Państwo już 6 marca 2025 roku, podczas naszej konferencji.

Serdecznie zapraszamy!

Konferencja „14-latek w szkole: diagnoza i rozwój kompetencji” to niepowtarzalna okazja do wymiany wiedzy, doświadczeń i refleksji nad wyzwaniami współczesnej edukacji. Już dziś zachęcamy do rejestracji i uczestnictwa w tym wydarzeniu.

Podobne wpisy