Przewodnik po rekrutacji: najczęściej zadawane pytania

Rekrutacja trwa! Codziennie spływają do nas pytania Kandydatów na studia. Cieszy nas Wasze zainteresowanie! Zależy nam, aby odpowiedzi na nurtujące Was kwestie były łatwo dostępne. Stąd pomysł na cykl wpisów, w którym odpowiemy na najczęściej zadawane pytania. 

Pytanie ósme: Jakie dokumenty muszę złożyć podczas rekrutacji i w jakiej formie powinny one zostać dostarczone?

𝗣𝗿𝘇𝘆𝗽𝗼𝗺𝗶𝗻𝗮𝗺𝘆: proces rekrutacji na studia składa się z dwóch etapów. Po uzupełnieniu informacji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (https://irk.amisns.edu.pl/pl/) i zapisaniu się na studia 𝗽𝗮𝗺𝗶ę𝘁𝗮𝗷, 𝗮𝗯𝘆 𝗱𝗼𝘀𝘁𝗮𝗿𝗰𝘇𝘆ć 𝗸𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁 𝗱𝗼𝗸𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁ó𝘄 𝗿𝗲𝗸𝗿𝘂𝘁𝗮𝗰𝘆𝗷𝗻𝘆𝗰𝗵 𝗻𝗮 𝘂𝗰𝘇𝗲𝗹𝗻𝗶ę.

Całość dokumentacji dostarcz osobiście najlepiej w terminie do 14 dni od daty rejestracji w IRK. Czekamy na Ciebie od poniedziałku do soboty w Dziale Rekrutacji i Promocji (p. 124) w godzinach od 8:00 do 16:00.

Podstawowym dokumentem wymaganym podczas rekrutacji jest świadectwo dojrzałości – oryginał lub odpis.

Nie wiesz, jakie jeszcze dokumenty skompletować? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w systemie IRK w opisach poszczególnych kierunków. Zestaw niezbędnych dokumentów różni się w zależności od wybranego kierunku studiów, bazuje on jednak na wspólnych formularzach, które wygeneruje dla Ciebie do uzupełnienia system IRK:

  • podanie rekrutacyjne z naklejonym zdjęciem
  • oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na podjęcie studiów – dotyczy jedynie kandydata niepełnoletniego 
  • umowa o kształcenie – podpisane 2 egzemplarze
  • harmonogram płatności/załącznik o opłatach
  • klauzula informacyjna, zgoda na przetwarzanie wizerunku – dokument do pobrania w IRK 
  • oświadczenie o zapoznaniu się z treścią umowy o naukę i regulaminami
  • oświadczenie dotyczące „Ustawy Kamilka” 

W przypadku takich kierunków jak np. administracja, system wygeneruje dla Ciebie deklarację wyboru języka i zajęć.

Aplikujesz na kierunki medyczne? Jeśli zgłaszasz się na ratownictwo medyczne, pielęgniarstwo czy położnictwo, musisz wydrukować z systemu niezbędne wygenerowane dla Ciebie dokumenty, ale również skompletować i dostarczyć na uczelnię poniższe zaświadczenia i badania:

  • zaświadczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy stwierdzające brak przeciwskazań do studiowania na kierunku – ratownictwo medyczne (skierowanie na badania może uzyskać osoba zarejestrowana w systemie IRK, kierując prośbę na adres: rekrutacja@amisns.edu.pl) 
  • potwierdzenie szczepienia przeciwko WZW typu B (wymagane 3 dawki szczepienia)
  • orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych (wystawione przez lekarza medycyny pracy na podstawie badania kału)
  • 3-krotne badanie kału – posiew kału w kierunku Salmonella i Shigella (ważne 10 lat)

𝗥𝗲𝗸𝗿𝘂𝘁𝗮𝗰𝗷𝗮 𝘁𝗿𝘄𝗮 𝗱𝗼 𝗸𝗼ń𝗰𝗮 𝘄𝗿𝘇𝗲ś𝗻𝗶𝗮. 𝗡𝗶𝗲 𝘇𝘄𝗹𝗲𝗸𝗮𝗷 – 𝘇𝗮𝗽𝗶𝘀𝘇 𝘀𝗶ę 𝗷𝘂ż 𝗱𝘇𝗶ś!

Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych

Lotnicza 2

82-300 Elbląg

Rekrutacja trwa!

Przypominamy – trwa rekrutacja na rok akademicki 2024/2025. Internetowa Rejestracja Kandydatów znajduje się na stronie:  https://irk.amisns.edu.pl/pl/ Zapisał*ś się już na studia? Jesteś naszym studentem, a może już

Czytaj więcej »